Tego czym jest Facebook, czyli największy na świecie serwis społecznościowy w Polsce, chyba nie trzeba nikomu wyjaśniać. Każdemu z nas regularnie nazwa ta obija się o uszy, nawet gdy nie jesteśmy zarejestrowani w tym portalu. Założenie profilu umożliwione jest nie tylko osobom fizycznym, ale i firmom – social media stanowią wygodny oraz skuteczny sposób dotarcia do potencjalnego odbiorcy, nabywcy. By jeszcze lepiej poradzić sobie w nich z zaznaczaniem swojej obecności na rynku, jak i nawiązywaniem więzi z klientem wykorzystać można Facebook Ads. Czym są?
Stanowią system reklamowy, który pozwala na prowadzenie płatnej kampanii w serwisach takich jak Facebook i Instagram. Ich działanie podobne jest do Google Ads (Adwords). Polegają na wyświetlaniu określonej grupie docelowej materiałów sponsorowanych, np. dla mieszkańców miasta Bydgoszcz. Mogą one mieć formę postu, wpisu z grafiką lub wideo – dla większego przyciągnięcia uwagi odbiorcy. Co ciekawe materiały mogą być eksponowane nie tylko wszystkim potencjalnie zainteresowanym marką klientom, ale i tym, którzy już mieli z nią kontakt, działanie to nosi nazwę remarketingu.
Jakie strategie wykorzystujemy w Fb Ads?
Nie sposób jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie to jakie strategie stosujemy, projektując kampanię reklamową na Facebooku. Wynika to z faktu, że każdy z naszych klientów jest inny, ma inne potrzeby oraz dysponuje zróżnicowanymi środkami. Marketing internetowy jest branżą, która wymaga od agencji elastyczności.
Swoje działania opieramy przede wszystkim na celach, które nasz klient chce osiągnąć, scharakteryzowanej grupie odbiorców danego produktu, usługi czy marki oraz ustaleniach, w jakich miejscach serwisu reklamy mają być wyświetlane. Następnie skupiamy się na stworzeniu treści, która będzie dla konkretnego odbiorcy ciekawa i angażująca. Po rozpoczęciu kampanii konieczne jest ciągłe kontrolowanie efektów, które przynosi. Gdy nie są one satysfakcjonujące, konieczne jest optymalizowanie prowadzonych działań.
Co ważne, Facebook stanowi ciekawy środek dotarcia do nawet mało oczywistych osób np. kadry dyrektorskiej większych firm. Do takich osób należy jednak skierować zupełnie inny komunikat, mając na uwadze zupełnie inny język czy zainteresowanie potencjalnych klientów.
Prowadzone działania można podzielić na 3 części:
- weryfikację aktualnie prowadzonej kampanii (audyt)
- instalacja i konfiguracja narzędzi do uruchomienia kampanii Facebook Ads (weryfikacja GTM, piksela, menadżera firmy, katalogu produktów itp.)
- tworzenie kampanii od podstaw na podstawie wywiadu z klientem
Cały czas zakładam transparentność i informowanie klienta o postępie prac. W początkowym etapie spotkania online/offline organizowane są nawet co tydzień, w zależności o intensywności prac i szerokości kampanii.
Jakie korzyści dają Facebook Ads?
Korzystanie z tzw. Fb Adsów jest praktycznie koniecznością we wszystkich branżach. Przedsiębiorcy zauważyli potencjał, który leży w mediach społecznościowych i postanowili go wykorzystać. Dobrze zaprojektowana kampania może przynieść wiele korzyści. Przede wszystkim to dość tania forma trafienia ze swoją ofertą do grupy docelowej. Wynika to z faktu, że media społecznościowe zbierają i analizują mnóstwo informacji na temat swoich użytkowników, co znacząco ułatwia targetowanie.
Dzięki zalogowaniu się w serwisie możliwe jest rozpoznanie konkretnych osób na różnych urządzeniach. Ponadto reklamy na Facebooku cieszą się bardzo dużym zasięgiem, przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych, co pozwala na zrealizowanie celu marketingowego w krótkim czasie. Atutem zarówno dla nas, jak i współpracujących z nami klientów jest możliwość dokładnego zmierzenia efektów, które przynoszą podjęte działania.
Facebook jako medium idealnie nadaje się do podnoszenia świadomości istnienia danej usługi czy też produktu i zaprezentowania go w atrakcyjnej wizualnie formie.
Rozliczenia prowadzenia kampanii Facebook Ads
W zależności od potrzeb oferuję 1 modele rozliczeń:
- Procent budżetu. Jest to klasyczny model rozliczenia, który skłania mnie do jak największego wysiłku w myśl zasady, że im więcej zarobi klient tym bardziej będzie chciał zwiększać budżet
Obszar działania:
Kampanie Facebook Ads Bydgoszcz i okolice dla firm
Kampanie dla E-commerce z całej Polski
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do mnie:
pdurczak@dzikimarketing.pl