Nasi specjaliści pracują w systemie Google Ads (wcześniej znanym jako Google AdWords) od początków jego istnienia w Polsce. Przez lata przygotowywaliśmy efektywne kampanie dla wielu różnych branż, chociaż z czasem nasza agencja wyspecjalizowała się w marketingu dla sklepów internetowych i to właśnie na usługach świadczonych dla e-commerce opieramy swoje działanie. Nie jesteśmy jednak zamknięci na uprowadzenie marketingu firm usługowych czy produkcyjnych.

Czym jest Google Ads?

Google Ads jest systemem pozwalającym na prowadzenie płatnych kampanii marketingowych w wyszukiwarce Google i nie tylko. W Polsce korzysta z niej większość internautów (ponad 90%), przez co ta forma reklamy jest jedną ze skuteczniejszych. Pozwala także na osiągnięcie zamierzonych efektów stosunkowo niskim kosztem.

Działania marketingowe prowadzone mogą być na 4 sposoby. Pierwszym z nich jest jeden z najpopularniejszych – reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania, które wyświetlają się nad wynikami organicznymi, jako treści sponsorowane, po wpisaniu przez użytkownika określonej frazy kluczowej. Prowadzone mogą być także reklamy produktowe, czyli reklamy konkretnych produktów w wyszukiwarce (PLA), grafiki wyświetlane na stronach partnerów Google (GDN) oraz promocja w wideo w materiałach na YouTube i w sieci partnerów.

Jak przygotowujemy kampanie Google Ads dla naszych klientów?

Prowadzone przez nas działania można podzielić na 3 części:

  1. weryfikację aktualnie prowadzonej kampanii (audyt),
  2. tworzenie planu działania na podstawie wywiadu z klientem,
  3. instalacja i konfiguracja narzędzi niezbędnych do uruchomienia kampanii AdWords (weryfikacja GTM, GA, integracji kont itp.)

Bez względu na ustalony wcześniej model współpracy, klient cały czas jest informowany o postępie prac. Działamy jedynie na kontach reklamowych klientów, dlatego każda upoważniona przez niego osoba może w dowolnym momencie sprawdzić efektywność kampanii i poziom wydatków. Pozwala to na wysoką transparentność prowadzonych przez nas działań oraz stały monitoring osiągniętych wyników.

Obszar naszego działania to:

kampanie AdWords Bydgoszcz i okolice dla firm oraz dla e-commerce’ów z całej Polski.

Efekty i oczekiwania związane z Google Ads

Jedną z podstawowych możliwości, które pozwalają na stosunkowo szybkie i tanie zwiększenie sprzedaży, jest wykorzystanie platformy Google Ads. Jej zasadniczą przewagą nad innymi formami promocji, jest fakt, że reklamy w wyszukiwarce działają intencjonalnie. Oznacza to, że pokazują się użytkownikowi tylko wtedy, gdy poszukuje on konkretnej usługi bądź produktu. Dzięki nim potencjalny klient znajduje się w środku bądź na końcu lejka zakupowego, a reklama stanowi trafną odpowiedź na jego pytanie.

Warto zaznaczyć, że od tzw. Adsów nie należy oczekiwać natychmiastowych efektów, podobnie jak w przypadku SEO. W zależności od branży, jakości produktu i strony internetowej, pożądanych wyników można spodziewać się po 2-3 miesiącach prowadzenia kampanii. W tym czasie zazwyczaj wprowadzamy pierwsze optymalizacje i sprawdzamy, czy początkowa koncepcja jest słuszna, a także co jeszcze możemy osiągnąć. Różnica polega jednak na tym, że w wypadku kampanii G Ads widoczność produktu / usługi jest natychmiastowa, chociaż kampania początkowo może nie być rentowna.

Przykład obniżenia kosztów CPC kampanii Bydgoszcz względem kampanii Ogrody prowadzonej przez klienta

Rozliczenia prowadzenia kampanii Google AdWords

Stawiając na elastyczność i dostosowywanie się do możliwości oraz potrzeb naszych klientów oferujemy 2 modele rozliczeń:

  • procent budżetu, czyli klasyczny model rozliczenia, który stanowi jasny i prosty sposób rozliczania się; uzależniony jest od efektów, które zostaną przez nas wypracowane;
  • ilość godzin przepracowanych – w tym modelu ustalamy wraz z klientem stawkę za godzinę oraz określoną liczbę godzin, którą poświęcimy na pracę nad jego zleceniem; jest to elastyczny model, uwzględniający zmiany w ilości pracy na początku współpracy czy też przed startem sezonu.

Przykłady pracy:

Z czasem postaram się dorzucić tutaj więcej case study, aktualnie warto wspomnieć o:

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do mnie:

pdurczak@dzikimarketing.pl