Czym jest pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie strony internetowej jest często nazwane pracami z zakresu SEO (chociaż nie są to tożsame pojęcia). Głównym działaniem jest zoptymalizowanie zawartości strony, tak aby uzyskać możliwie najwyższą pozycję wśród wyników w wyszukiwarkach internetowych. Wszelkie prace z zakresu SEO prowadzone są w pod kątem zwiększenia widoczności w Google, ponieważ jest to najpopularniejsza witryna tego typu w Polsce. Korzysta z niej około 97% użytkowników polskiego internetu.

Poprawa wyników Top3 po 3 miesiącach współpracy

Im lepiej zoptymalizowana strona, tym wyżej wyświetla się w wyszukiwarce, jednak zawsze pod reklamami Google Ads. Wynika to z faktu, że pojawia się ona w polu wyników organicznych, bezpłatnych. Działania pozwalające na uzyskanie wysokiej widoczności prowadzone są on-site (m.in. zadbanie o dobre doświadczenia użytkownika związane z witryną, prawidłowa struktura linków, optymalizacja kodu strony, zwiększenie szybkości ładowania się witryny, tworzenie treści, takich jak opisy na stronę czy wpisy na bloga firmowego, wysyconych frazami kluczowymi), a także off-site (głównie zdobywanie linków z wartościowych domen). Są one ze sobą silnie powiązane, a zakres prac dostosowywany jest do aktualnego stanu witryny, jej pozycji oraz założonego celu.

Pozycjonowanie stron – samodzielnie czy z agencją marketingową?

Usługi związane z pozycjonowaniem stron internetowych oraz inne formy ich promowanie to zdania, których podejmują się wykwalifikowane agencja reklamowe i marketingowe, np. nasza firma z Bydgoszczy. Dzięki wiedzy i doświadczeniu potrafimy opracować właściwą strategię, umiejętnie dobrać słowa kluczowe oraz przeprowadzić kampanię w taki sposób, by zmaksymalizować efekty przy określonym budżecie.

Gwałtowna poprawa wyników Top10 po 1 optymalizacji technicznej

Warto zaznaczyć, że branża związana z SEO jest dość dynamiczna, dlatego samodzielne podjęcie się pozycjonowania wymaga nie tylko poświęcenia czasu na zaplanowanie i wykonanie określonych prac, ale i ciągłe doszkalanie się w kwestii trendów i zasad działania algorytmów robotów Google. Są jednak sytuacje, gdy pozycjonowanie zwyczajnie się nie opłaca (będzie zbyt drogie względem wyników sprzedażowych). W takim wypadku warto skorzystać z alternatywnych metod promocji np. Fb Ads.

Dodatkowo warto podkreślić, że pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych nie jest prostą sprawą, dlatego że błąd w działaniu może spowodować, że witryna nie będzie wyświetlana w wynikach wyszukwiania w ogóle – Google ma prawo nałożyć „bana” na stronę, która stosuje nieetyczne zasady (black SEO). Źle przeprowadzona optymalizacja może skutkować także trwałym obniżeniem pozycji serwisu w wyszukiwarce. Zbudowanie lub odbudowanie wysokiej rangi strony, której pozycjonowanie było prowadzone nieprawidłowo, może być bardzo czasochłonne oraz kosztowne.

Jak skuteczniej pozycjonować lokalną firmę, czyli o co chodzi z frazą „pozycjonowanie stron Bydgoszcz”?

Pozycjonowanie Bydgoszcz to nie tylko działania przedstawione powyżej, ale także prace lokalne. Skupia się w nich na zwiększeniu widoczności witryny na frazy lokalne w wyszukiwarce w danej lokalizacji – rejonie czy mieście. Jest szczególnie polecane firmom, które prowadzą swoją działalność w Bydgoszczy sąsiednich miastach czy na terenie powiatu, województwa. Pozycjonowanie lokalne przynosi wymierne efekty dla firm, ponieważ szacuje się, że ponad 80% z użytkowników szuka za pomocą wyszukiwarki Google usług i sklepów w pobliżu aktualnego miejsca pobytu – zarówno w miejscu zamieszkania, jak i w czasie podróży. Kluczem do sukcesu w tym typie SEO jest nie tylko optymalizacja witryny oraz wysycenie jej lokalnymi frazami kluczowymi, ale także bardzo dobre zaprojektowanie i wykonanie podstrony „kontakt” na stronie, by zachęcić potencjalnych klientów do interakcji z firmą oraz zaprojektowanie i dodatnie wizytówki Google a także jej optymalizacja.

Co wpływa na wycenę pozycjonowania?

Nie sposób jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie stron, jaki będzie cennik. Podczas wyceny bierzemy pod uwagę wiele zróżnicowanych czynników. Do najważniejszych zaliczyć można:

  • rodzaj branży,
  • obecny stan strony lub sklepu internetowego,
  • wielkość konkurencji,
  • cel, który ma być osiągnięty dzięki działaniom SEO,
  • konkurencyjność fraz kluczowych,
  • aktualny stan serwisu,
  • jakość posiadanej domeny,
  • ilość tekstów do napisania.

Te i inne dane pozwalają na wycenę pozycjonowania, które pozwoli na osiągnięcie mierzalnych, satysfakcjonujących nas oraz klienta wyników.

Czym jest audyt SEO i dlaczego jest ważny?

Omawiając kwestie pozycjonowania stron www, warto krótko wspomnieć także o audycie SEO. Są to działania, których celem jest niezależne opracowanie raportu związanego z aktualnym stanie określonej strony www lub e-commerce. Na podstawie wykonanych prac analitycznych można doskonale poznać słabe oraz mocne strony witryny, odkryć jej potencjał, jak i opracować działania, których wdrożenie pozwoli na osiągnięcie lepszej widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania. Równie ważne jest następnie opracowanie planu wdrożenia i uzgodnienie z właścicielem serwisu zakresu prac, najlepsze efekty uzyskuje się współpracując.

Mierzalne korzyści naszego SEO – case study

Pozycjonowanie witryny www czy sklepu internetowego przez agencję SEO przynieść może wiele wymiernych korzyści dla biznesu, np. w Bydgoszczy. Zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania Google przekłada się przede wszystkim na stosunkowo tanie pozyskiwanie nowych klientów, którzy trafią na stronę dzięki wyszukiwarce. Poprawia się renoma marki i rośnie zaufanie do niej. Dodatkowo dobrze zoptymalizowana strona sprawia, że można walczyć o wysokie pozycje z niekwestionowanymi liderami na rynku. Co oferujemy ze swojej strony? Jakie efekty przyniosły prace SEO wykonane przez naszą agencję marketingową?

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do mnie:

pdurczak@dzikimarketing.pl