Czołem sieci. Wakacje w pełni, mimo że przesiąknięte problemami- korona, wybory, ciepło, zimno, ulewy, susze. Jest co robić i o czym pisać, tylko życie w tym okresie z reguły toczy się nieco wolniej.
Wiele branż ma teraz przestoje sprzedażowe, urlopy i wynikające stąd braki kadrowe. W innych jest wręcz odwrotnie, okres wakacji to intensywne przygotowania do sezonu zimowego.
Jakby nie było u Was w branży marketingowej jest nieco spokojniej niż jeszcze 1-2 miesiące temu. Oto kilka nowości marketingowych z ostatnich kilku dni:
- https://blog.google
- Google mocno rozwija swoją nową wersję Google Analytics, czyli App + Web. Tym razem aplikacja otrzymała poszerzone funkcję prognozowania (predykcji), które i tak już były dużo bogatsze niż to co jest w bazowej wersji. Dodano dwie nowe metryka, które wskazują osoby najbardziej prawdopodobne do dokonania transakcji w ciągu 7 dni oraz tych, którzy raczej nie wrócą na naszą stronę w ciągu 7 dni.
- https://achmielewska.com/
- To wprawdzie nieco starszy materiał, ale Agata się chyba nie obrazi, że przywołam go teraz. Ciekawy artykuł o tym co zrobić na samym starcie, jak pozyskiwać pierwsze zamówienia, kiedy wszystko jest tylko kasy na reklamę i klienta brak.
- https://marketingland.com/
- Trochę danych o tym jak rośnie ilość urządzeń podłączonych do internetu na 1 osobę. Trend w tworzeniu aplikacji agregujących dane z tych wszystkich urządzeń jest coraz bardziej widoczny. Niedługo marketerzy będą mieli pełniejszy wgląd w życie ich klienta. Oby tylko zaczęli z tej wiedzy korzystać.
- https://nowymarketing.pl/
- Tym razem o budowaniu strategii. Czy jedna firma jest w stanie skopiować rozwiązania innej? Do pewnego stopnia na pewno tak, ale całość zacznie się rozjeżdżać w szczegółach. O tym na co zwrócić uwagę i dlaczego strategia to temat indywidualny – znajdziecie w artykule.
E-commerce manager | specjalista SEO/SEM | FB ADS | doradca marketingowy z ponad 10-letnim stażem w digital marketingu, fan analityki i rozwiązań technologicznych