Nieco ponad rok temu zgłosiła się do mnie klienta posiadająca szwalnię, oraz sklep internetowy z branży tekstylnej – ręczniki, pościele itp. Do tej pory kampanię prowadził dla mnie Shoper a później kolejna agencja.

Klientka do prowadzonych działań miała 3 istotne zastrzeżenia:

  • brak kontaktu i doradztwa z zakresu marketingu
  • brak rentowności kampanii
  • brak przejrzystości prowadzonych działań – klientka nie miała dostępu do kont reklamowych

Badanie klienta

Przygotowanie do kampanii poprzedziłem analizami: klientów sklepu a także dotychczas prowadzonych działań (na ile było to możliwe bez dostępu do konta). Szybko okazało się, że agencja prowadząca kampanię korzysta z jednego z istniejących na rynku automatów i nie przeprowadza żadnych analiz skuteczności tego rozwiązania.

Problem do rozwiązania

Głównym problemem była niska rentowość wywołana wysokim kosztem CPC oraz niskim współczynnikiem konwersji.

Cel kampanii

Dotarcie do klientów z produktami oferowanymi przez sklep z zachowaniem zysku po stronie sklepu.

Przygotowanie kampanii

Na podstawie danych historycznych oraz wywiadu z właścicielką sklepu ustaliliśmy zakres działań i wybraliśmy kategorie produktów do promocji. Całość kampanii AdWords wsparliśmy kampanią na FB.

Na potrzeby kampanii została stworzona cała niezbędna infrastruktura – konta reklamowe, piksele, katalog produktów itp. Został również uruchomiony rozszerzony moduł Google Analytics, który miał dostarczyć nam danych o działaniach klientów wewnątrz sklepu.

Case study Google Ads – efekty

Główny cel, czyli rentowność kampanii, udało się osiągnąć już po 2 miesiącach. Taki wynik został osiągnięty dzięki stopniowemu uruchamianiu kolejnych grup produktowych, aktywnym zarządzaniem stawkami oraz licznym wykluczeniom zarówno słów kluczowych jak i mało rentownych produktów.

Kampania AdWords - efekty

Po 2 miesiącach współczynnik konwersji wzrósł o 30% rok do roku co pozwoliło na uzyskanie progu rentowności. O 14% spadł koszt CPC co dodatkowo poprawiło wynik. Spadek przychodu wynika ze zmniejszenia budżetu w wskazanym wyżej okresie.

Podsumowanie

Krótkoterminowy cel kampanii został osiągnięty. Kombinacja z kampanią na FB również przełożyła się na lepszy wynik dzięki zarówno domykaniu transakcji jak i pozyskiwaniu nowych użytkowników sklepu.

Wyniku nie udałoby się osiągnąć w tak krótkim czasie gdyby nie ścisła współpraca z klientem i skorzystanie z wiedzy branżowej. Właściwy dobór produktów + kilka niewielkich zmian na stronie znacznie ułatwiło klientom dokonanie zakupów i w konsekwencji dostarczyło zysk.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.