Zdjęcie w tle na Facebooku i jego wymiary, zwłaszcza na fanpage’ach, zmieniały się na przestrzeni lat. Z jednej strony zmieniał się sam Facebook, wprowadzał nowe formaty i optymalizował wygląd swoich stron, z drugiej strony zmienialiśmy się my i nasz sposób na przeglądanie internetu. Wraz z rozwojem smartfonów wygląd mobilny stał się dla nas ważniejszy a ta zmiana wywołała także poprawki w wyglądzie facebooka i zmiany w wymiarach cover photo.
No właśnie, wymiary zdjęć na Facebook’u różnią się w zależności od urządzenia, z którego korzysta użytkownik. Niestety Facebook nie wpadł na to, aby rozmiary grafik ujednolicić (a chociażby ich proporcje) tylko na mobilu i desktopie wymaga od nas nieco innego podejście. Problem w tym, że np. cover photo czyli zdjęcie w tle można ustawić tylko jedno.
Zdjęcie w tle fanpage’a – wymiary (cover photo)
Wymiary cover photo:
- desktop: 820 x 312 px
- mobile: 640 x 360 px
- rozmiar pliku: 820 x 360 px
Jak pokazuję na powyższej grafice, aby zdjęcie w tle wyglądało sensownie zarówno w aplikacji mobilnej jak i na komputerze trzeba posłużyć się pewną sztuczką.
Otóż przygotowujemy większy plik i najważniejszą treść umieszczamy w środku. Facebook sam zasłania po 90px z lewej i prawej strony naszego zdjęcia w tle tak, aby wyświetlić je prawidłowo na urządzeniu mobilny. Niestety wersja na komputery wygląda wtedy nieco pustawo.
Odnośnie formatu to zachęcam do korzystania z formatu PNG, moim zdaniem lepiej opiera się kompresji Facebooka niż jpg.
Zdjęcie profilowe na Fb – wymiary
Wymiary zdjęcia profilowego na Fb:
- desktop: 160 x 160 px
- mobile: 160 x 160 px
- rozmiar pliku: 960 x 960 px
W wypadku zdjęcia profilowego na fb jest nieco łatwiej. Jest to oczywiści kwadrat odpowiedni docięty do okręgu, warto oczywiście, aby nasza radosna twarz czy też logo firmy znalazło się idealnie pośrodku okręgu. Facebook’owi warto załadować od razu większe zdjęcie profilowe, tak abyśmy mogli je swobodnie przyciąć.
Zdjęcie w tle na stronach grup – wymiary
Wymiary zdjęcia w tle dla grup:
- desktop: 1640 x 859 px
- mobile: 1640 x 662 px
- rozmiar pliku: 1640 x 859 px
W wypadku Grup na FB sytuacja jest podobna do zdjęcia w tle fanpage’a – mamy różne wymiary dla wersji desktop oraz mobile. Rozwiązanie problemu również jest podobne, tworzymy wyższą grafikę pamiętając o tym, aby w górnym i dolnym pasku nie umieszczać istotnych informacji.
Zdjęcie w tle wydarzenia
Wymiary: 1960 x 1080 px
Wreszcie jedna sytuacja w której jest prościej. W wypadku grafiki w tle wydarzenia obowiązuje jeden wymiar 1960 x 1080 px, który skaluje się na mniejszych ekranach. Warto jednak wiedzieć, że na górze i na dole grafiki jest margines po 40 px, gdzie nie powinny znaleźć się istotne dla wydarzenia informacje.
Zresztą przy tej okazji – na okładce wydarzenia nie warto dawać żadnych istotnych szczegółów takich jak termin, czy miejsce wydarzenia. W zamian za to warto umieścić tutaj najważniejszą korzyść jaką uzyska ktoś, kto weźmie w tym wydarzeniu udział. Grafika powinna zachęcić do kliknięcia w nią i sprawdzenia szczegółów, użytkownicy z poziomu strony wydarzenia znajdą wszystko co dla nich istotne i dodadzą sobie do kalendarza.
Reklama karuzelowa – wymiary
W wypadku niezwykle popularnej reklamy karuzelowej dobrym wyjściem jest wybranie formatu w kwadracie, który jest właściwie prezentowany zarówno na urządzeniach mobilnych jak i na komputerach.
Wymiary optymalne: 600 x 600 px
Jak usunąć zdjęcie profilowe z FB
Temat w teorii trywialny. Ile to razy zdarzyło się Wam wrzucić na profilówkę zdjęcie, którego już nie chcecie. Podobnie w wypadku marek – do logotypów nie raz dodawane są wstawki graficzne, czapeczki na święta Bożego Narodzenia itp. które aktualizują fanpage’ dopasowują go do aktualnej sytuacji.
Ciekawostką jest tylko jak usunąć zdjęcie profilowe z FB. Ta opcja jest nieco ukryta, w sytuacji, gdy podmieniacie jedno zdjęcie za drugie stara fotografia zostaje w folderze na FB. Jeżeli chcecie usunąć zdjęcie z Facebooka musicie kliknąć na zdjęcie profilowe, które się powiększy a następnie kliknąć Opcje i Usuń to zdjęcie. Po wybraniu tej opcji zdjęcie zostanie skasowane z portalu.
Dodatkowe informacje – facebook.com
E-commerce manager | specjalista SEO/SEM | FB ADS | doradca marketingowy z ponad 10-letnim stażem w digital marketingu, fan analityki i rozwiązań technologicznych