Razem z Centrum Gier Pegaz, bydgoskim sklepem z grami, zrobiliśmy małą kampanię przed świętami Wielkanocy. Panująca pandemia nie ułatwiała sprawy, ale właściciel założył, że i tak część klientów będzie chciała dokonać zakupu prezentów Wielkanocnych. Akurat gry planszowe i karciane mają też tę zaletę, że można się nimi bawić całą rodziną w trakcie odosobnienia.

Dzielę się poniższym case’m, ponieważ chcę Wam pokazać w jaki sposób można pracować z małymi firmami i dopasowywać narzędzia do czasami nietypowej roli.

Badanie klienta

Centrum Gier Pegaz to sklep stacjonarny w Bydgoszczy, dobrze znany stałym bywalcom. Właściciel to super spec od różnego typu gier, bardzo dobry doradca. W okresie przedświątecznym najczęściej gry kupują rodzice i dziadkowie dzieci do 8-10 lat.

Problem do rozwiązania

Główny problem to brak świadomości klientów, że sklep stacjonarny jest czynny do Wielkiej Soboty włącznie oraz że właściciel zorganizował dostawy gier do domów klientów z zachowaniem zaleceń rządowych.

Cel kampanii

Powiadomienie rodziców i dziadków o tym, że sklep jest czynny i skłonienie ich do wykonania telefonu. Dlaczego właściciel odrzucił kontakt przez messengera? Telefon łatwiej odebrać robiąc coś innego a przy pracy w 1 osobę przed świętami jest co robić.

Przygotowanie kampanii

W pierwszej kolejności wypytałem dokładnie o to kto teraz powinien kupować oraz jakie produkty. Był już czwartek miałem bardzo mało czasu na przygotowanie czegoś większego więc zdecydowałem się na 1 tylko kampanię z 2 grupami docelowymi. Jako formę kreacji wybrałem canvę.

Tutaj należą się drobne wyjaśnienia. Z perspektywy czasu kampanię mogłem zrobić z optymalizacją na zasięg, ale zdecydowałem jednak, żeby kampanię zrobić na kliknięcia. Na swoim profilu Centrum Gier Pegaz prezentuje bardzo wiele gier i nowości ze swojego repertuaru a wiadomo, że w 1 kreacji reklamowej nie będę w stanie pokazać wszystkich.

Nie mniej cała kreacja miała za zdanie zachęcać do wykonania telefonu raczej niż klikaniu, dodatkowo chciałem, aby informowała o tym, że sklep stacjonarny jest otwarty, oraz że dostępna jest opcja z dowozem.

Case study - fb ads
Przykład komunikacji – odesłanie do aktualnej sytuacji, podkreślenie korzyści
Case study - fb ads
Na różnych slide’ach karuzeli pokazuję aktualne hity sprzedażowe w danej grupie wiekowej

Ewentualne pułapki – przycisk zadzwoń może generować niechciane kliknięcia (osoba będzie sądzić, że po kliknięciu zostanie wybrany numer telefonu). W badanym okresie takich pomyłek w zasadzie nie było.

Ustawienie grupy docelowej.

Tutaj posłużyłem się podobnym pomysłem do opisywanego wcześniej wątku o przykładowych kampaniach FB czyli rodziców dzieci. Na terenie Bydgoszczy Facebook znalazł zaledwie 5600 tego typu osób, ale z drugiej strony to i tak aż nadto na potrzeby naszej kampanii.

Case study - fb ads

Kolejne kampanie będę robił do jeszcze jednej grupy czyli rodziców dorosłych dzieci 55-65 licząc na to, że trafię do dziadków. Profil sklepu ma całkiem sporą widownię, co daje dalsze pole do kombinacji w wyborze grupy docelowej. Oprócz canvy w najbliższym czasie przetestujemy także kontakt przez Messengera.

Case study FB Ads – efekty

Trudno ocenić wyniki na twardych danych, ponieważ nie mamy żadnej precyzyjnej metody pomiarowej. Wiemy natomiast, że od momentu uruchomienia kampanii czyli w piątek i sobotę sklep odnotował wzmożony ruch zarówno stacjonarny jak i telefoniczny o co nam chodziło. Przy budżecie ok. 30 zł dotarliśmy do 50% grupy docelowej.

Podsumowanie

Myślę, że można uznać cele kampanii za osiągnięte. W najbliższym czasie będę Wam prezentował dalsze pomysły wraz z ich przełożeniem na konkretną sprzedaż stacjonarną i z dowozem.

2 Comments

  1. Monika

    16 kwietnia 2020 at 14:49

    Fajne case dla lokalnego przedsiębiorcy, z niszowej branży. Jaki był calkowity budżet na kampanię? 30 zł? Dlaczego tylko dotarłeś do 50% grupy docelowej?

    Reply
    • Przemysław Durczak

      16 kwietnia 2020 at 15:14

      Budżet był nieco większy ale tutaj zaważyła 1 rzecz – właściciel chciał wydawać 30 zł dziennie a powinienem był kampanię ustawić na budżet całkowity, wtedy penetracja byłaby większa. Po prostu FB nie zdążył dotrzeć do całości grupy docelowej.

      Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.