Kilka razy do roku Google aktualizuje swój główny algorytm (Core Update), który jest odpowiedzialny za układ strony w wynikach Google. Dwa dni temu Google potwierdził drugą większą aktualizację w tym roku.
Niestety tym razem nie zostało wyjaśnione czego do końca dotyczy ten konkretny update. W wynikach organicznych widać pierwsze przetasowania, ale na razie nie zauważyłem jakiejś konkretnej reguły.
Core Update 05.2020 – jak żyć
Generalnie to robić to co się robiło do tej pory – dobry kontent i dobre strony 🙂 A tak poważnie – Core Update to kolejna poprawka do algorytmu, który i tak się regularnie zmienia. Moim zdaniem, zamiast zwracać uwagę na kolejne zmiany (mniejsze bądź większe) trzeba spojrzeć na szerszy obrazek – co Google chce osiągnąć i jakie strony premiuje.
Jasne, zaraz ktoś powie – a u mnie w wynikach konkurent ma beznadziejną stronę aktualizowaną lata temu a i tak jest wyżej ode mnie. Takie sytuacje się zdarzają i zdarzać będą. Nie zmienia to faktu, że ogólne zalecenia są znane i idą w jednym konkretnym kierunku – poprawy jakości stron internetowych. I tego się trzymajmy.
Aktualizacja 07.05.
Według największych serwisów ten update jest naprawdę spory i mocno namieszał w wynikach. Przedstawiciele SEMRush podają nawet które branże najbardziej zyskały i najbardziej ucierpiały na aktualizacji – zapraszam tutaj, zyskały między innymi branża Podróżnicza oraz Zdrowie i Uroda.
E-commerce manager | specjalista SEO/SEM | FB ADS | doradca marketingowy z ponad 10-letnim stażem w digital marketingu, fan analityki i rozwiązań technologicznych