RTM w wykonaniu Mastercard – kiedydosklepu.pl

kiedydosklepu.pl - inicjatywa polskiego oddziału Mastercard

W ostatnim czasie, z uwagi na pandemię działy marketingu wielu firm prześcigały się w różnych pomysłach odpowiedzi na aktualną sytuację. Mieliśmy webinary na praktycznie każdy temat (w wielu wypadkach marnej jakości), e-booki, różnego typu poradniki czy wreszcie kampanie telewizyjne poruszające ważne tematy społeczne.

Polski oddział Mastercard podszedł do sprawy nieco inaczej. Przygotowali ciekawą stronę, kiedydosklepu.pl , która po numerze kodu pocztowego wyświetla ruch w określonych godzinach w jednym z 3 segmentów sklepów: super i hipermarkety, dyskonty i hurtownie oraz sklepy osiedlowe.

Jeżeli chcecie wybrać się na zakupy w mniejszym gronie – warto rzucić okiem. Pewnie i tak macie pojęcie jak to wygląda w Waszych ulubionych sklepach, nie mniej strona może być użyteczna.

Na pewno jest to coś innego niż kolejny webinar o tym jak pracować z domu czy zwiększać swoją produktywność.

Zadałem kilka dodatkowych pytań do polskiego oddziału Mastercard, dotyczących działania strony. Kiedy uzyskam odpowiedź podzielę się szczegółami.

Aktualizacja 22.05

Trochę z przygodami, ale uzyskałem odpowiedzi od Mastercard. W stworzonej przez nich platformie w szczególności interesował mnie mechanizm działania, stąd też pytania.

Czy dane są i będą aktualizowane?

Nasze analizy trendów zakupowych są aktualizowane w cyklu tygodniowym, dzięki czemu konsumenci mogą planować wizytę w sklepie na podstawie aktualnych informacji z kilku ostatnich dni. Warto pamiętać, że prezentowane wykresy nie dają gwarancji, że o danej godzinie w konkretnym sklepie będzie pokazane na wykresie obłożenie, ale pozwalają to z dużym prawdopodobieństwem przewidzieć.

Na jak dużej ilości transakcji oparty jest ten projekt?

Analiza w naszym narzędziu jest oparta na danych dotyczących transakcji kartami Mastercard w sklepach spożywczych na terenie Polski. Zgodnie z globalną polityką Mastercard, nigdy nie upubliczniamy danych dotyczących transakcji, takich jak np. ich liczba. Jest ona jednak na tyle duża, żeby można było wyciągać wiążące wnioski o trendach zakupowych. Inteligentna analityka tego typu pomaga podejmować lepsze decyzje, zarówno firmom, jak i konsumentom. Nasze najnowsze narzędzie potwierdza też, że może ona służyć również realizacji celów społecznych, w tym przypadku – zapewnienia bezpieczeństwa konsumentów i pracowników handlu w dobie pandemii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.