#WyrytewSieci 15/2020 – nowości marketingowe

Przemysław Durczak

Kolejny tydzień za nami. Również ten upłynął pod znakiem koronawirusa i niewiele się różnił od poprzedniego. Pojawiły się jednak pierwsze symptomy nadchodzącego kryzysu, który połączony z przedłużającą się izolacją (mówi się nawet o końcu czerwca) doprowadzą niejedną firmę do upadku. I to pomimo obu tarcz antykryzysowych.

Jak bardzo dotknie to szarego Kowalskiego? Według badania IMAS International 62% Polaków ma oszczędności, żeby przetrwać do 3 miesięcy w razie nagłej utraty pracy. To dobrze rokuje, ale co jeżeli po 3 miesiącach izolacji nie będzie do czego wracać (tego obawia się 86% badanych)?

Czy są jakieś dobre wieści? Jeżeli by zacząć szukać to można znaleźć kilka trendów, które są pozytywne. Ludzie zaczęli się samoorganizować w różne grupy wsparcia, pojawiły się inicjatywy oddolne pomocy szpitalom, osobom starszym itp. A w biznesie króluje przeprowadzana ze zdwojoną siłą digitalizacja. Chociaż z tym ostatnim trzeba uważać, o czym przekonało się boleśnie CCC, które w trakcie rady nadzorczej zostało zaatakowane zoombombingiem (https://spidersweb.pl/bizblog/zoombombing-zoom/).

A teraz skrótowo, najciekawsze marketingowe i biznesowe nowości z tego tygodnia:

moz.com https://moz.com/blog/how-to-bring-empathy

Daisy Quaker na blogu moz.com dzieli się swoimi przemyśleniami na temat empatii w marketingu, w szczególności w contencie. Tworzenie wartościowych treści jest trudne, tym bardziej jeżeli dotyczą one relacji międzyludzkich. Samo zaakceptowanie faktu, że pisze się o czymś ważny pomaga i pozwala cieszyć się większą przyjemnością z wykonywanej pracy. Drugi wątek, który podnosi autorka to kilka sztuczek, które pomagają w lepszy zrozumieniu osoby, do której piszecie.

searchengineland.com https://searchengineland.com/video-alexis-sanders-on-seo-strategy

Krótki, ale ciekawy wywiad (w momencie, kiedy ludzie jeszcze mogli się spotykać) odnośnie podejścia do strategii SEO oraz przeprowadzania testów. Warto poświęcić chwilę, ponieważ Alexis Sanders ma ciekawe podejście do tej tematyki, patrzy na sprawę marketingu w wyszukiwarkach bardzo holistycznie.

practicalecommerce.com https://www.practicalecommerce.com/13-free-seo-courses

Fajny zbiór darmowych kursów SEO, od różnych autorów. Jest o optymalizacji, jest o link buildingu. Warto je przejrzeć skorzystać!

bankier.pl https://www.bankier.pl/wiadomosc/10-strasznych-wykresow

Bankier zebrał 10 wykresów, które pokazują aktualną sytuację w światowej i Polskiej gospodarce w ostatnich dniach. Warto spojrzeć, żeby mieć świadomość na jak wielu różnych płaszczyznach dotykają nas skutki pandemii.

iab.org.pl https://iab.org.pl/aktualnosci/apel-do-reklamodawcow

IAB Polska wystosowało odezwę do polskich reklamodawców dotyczącą sytuacji w branży reklamowej w kontekście pandemii. Z odezwy możemy się dowiedzieć, że sytuacja zwłaszcza w mniejszych agencjach pogarsza się każdego dnia z uwagi na przesunięcia budżetów marketingowych. Niedługo ten trend może sięgnąć domów mediowych i pogłębić już istniejący problem. IAB apeluje w tym kontekście o rozwagę.

google.com Program Partnerski

Google przesuwa zmiany w swoim programie Partnerskim (dotyczącym Google Ads). Zapowiedziane wcześniej zmiany wejdą w życie z początkiem 2021 roku. Poniżej treść ogłoszenia:

Google Partners,

Dzień dobry,
sytuacja związana z zagrożeniem chorobą COVID-19 nieustannie się zmienia. Rozumiemy, że ten stan niepewności może być trudny dla Ciebie i Twojej rodziny, a także dla Twoich klientów i firmy. Jesteśmy myślami ze wszystkimi, których dotykają utrudnienia, i staramy się pomagać, na ile jest to możliwe.
Chcemy umożliwić Ci skupienie się na tym, co teraz najważniejsze. Dlatego postanowiliśmy przesunąć planowane na czerwiec 2020 r. uruchomienie nowego programu Google Partners – nowe wymagania dotyczące statusu Partnera zaczną obowiązywać w 2021 r. Jeśli Twoja firma uzyskała status Partnera lub specjalizację 1 stycznia 2020 r. lub później, zachowa ten status do czasu wprowadzenia zmian w 2021 r. Jeśli Twoja firma nie ma jeszcze statusu Partnera ani specjalizacji, może spełnić obecne wymagania, by uzyskać i zachować status Partnera do momentu wprowadzenia zmian. Więcej informacji znajdziesz na stronie z najczęstszymi pytaniami.
Mamy nadzieję, że ta zmiana da Tobie oraz Twoim klientom czas, którego potrzebujecie, by dostosować się do zmieniającej się sytuacji. Z naszej strony będziemy zapewniać materiały i narzędzia, które mogą pomóc Twojej firmie w dalszej działalności.
Życzymy Ci przede wszystkim zdrowia i mamy nadzieję, że uda nam się pozostać w kontakcie i wspólnie przetrwać ten trudny okres.
Cieszymy się, że możemy z Tobą współpracować. Pozdrawiamy
Zespół Google Partners

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.