Kolejny tydzień za nami, mijają naprawdę błyskawicznie. Zwłaszcza, gdy siedzi się w domu, rząd odmraża lasy i galerie handlowe a w weekend są wybory, których jednak nie ma.
Ale nie o pandemii ani w szczególności o polityce tym razem. Mijający tydzień obfitował w różne newsy i wydarzenia, które przekładają się wprost na biznes. Nie będę Was trzymał w niepewności, oto nowości marketingowe mijającego tygodnia:
- Core Update algorytmu Google dzikimarketing.pl
- Główny algorytm Google jest zmieniany kilka razy do roku (nie licząc drobnych korekt), ale zazwyczaj te zmiany są daleko idące. Tym razem jest podobnie, różne źródła podają, że zakres zmian w wynikach wyszukiwania jest nawet większy niż w styczniu br.
- Nowy marketing nowymarketing.pl/
- Węgierski sąd nałożył na booking.com karę o wartości blisko 6,7 mln Euro za stosowanie nieuczciwych praktyk handlowych, między innymi wprowadzania klientów w błąd. Chodzi o słynne i nie raz omawiane na różnych grupach marketingowych komunikaty o ostatnich miejscach w hotelu, które mają wymusić przyspieszenie decyzji o rezerwacji. W taki też sposób odebrał to sąd i zdecydował o nałożeniu kary.
- Marketing przy kawie https://marketingprzykawie.pl/
- Marketing przy kawie publikuje badania zachowania reklamodawców w kontekście działań influencerskich w czasie pandemii. Badania są bardzo obszerne, pokazują, że różne firmy mają różne podejścia do swoich działań w czasie kryzysu. Mniej więcej 1/4 respondentów zadeklarowała, że wstrzymała działania związane z influence marketingiem, podczas gdy kolejne 25% w niedługim czasie planuje je zintensyfikować.
- Marketing przy kawie https://marketingprzykawie.pl/
- Tym razem ciekawostka. Po wielu latach OLX doczekał się rebrandingu a także nowych funkcji. Strona zyskała na przejrzystości, moim zdaniem jest to też punkt wyjścia dla podniesienia prestiżu platformy.
- Nowy marketing https://nowymarketing.pl/
- Criteo wydało ebooka o poradach i trendach w inbound marketingu w 2020 roku. W raporcie przeczytamy między innymi o voice search czy też poprawkach optymalizacyjnych w e-commerce.
- Rzeczpospolita https://www.rp.pl/
- Na koniec ciekawostka. Arima Onsen to kurort uzdrowiskowy, z wodami termalnymi założony ponad 1300 lat temu. Z uwagi na pandemię nie ma możliwości go odwiedzić i doświadczyć kąpieli w niezwykłej atmosferze. Japończycy postanowili pomóc swoim gościom i nagrali film w VR który umożliwia rozkoszowanie się kąpielą w historycznych wnętrzach. Wystarczy wlać wodę do wanny z solą do kąpieli, wonny olejkiem założyć gogle i uruchomić wideo. Film znajdziecie tutaj.
E-commerce manager | specjalista SEO/SEM | FB ADS | doradca marketingowy z ponad 10-letnim stażem w digital marketingu, fan analityki i rozwiązań technologicznych