Nieco ponad rok temu zgłosiła się do mnie klienta posiadająca szwalnię, oraz sklep internetowy z branży tekstylnej – ręczniki, pościele itp. Do tej pory kampanię prowadził dla mnie Shoper a później kolejna agencja.
Klientka do prowadzonych działań miała 3 istotne zastrzeżenia:
- brak kontaktu i doradztwa z zakresu marketingu
- brak rentowności kampanii
- brak przejrzystości prowadzonych działań – klientka nie miała dostępu do kont reklamowych
Badanie klienta
Przygotowanie do kampanii poprzedziłem analizami: klientów sklepu a także dotychczas prowadzonych działań (na ile było to możliwe bez dostępu do konta). Szybko okazało się, że agencja prowadząca kampanię korzysta z jednego z istniejących na rynku automatów i nie przeprowadza żadnych analiz skuteczności tego rozwiązania.
Problem do rozwiązania
Głównym problemem była niska rentowość wywołana wysokim kosztem CPC oraz niskim współczynnikiem konwersji.
Cel kampanii
Dotarcie do klientów z produktami oferowanymi przez sklep z zachowaniem zysku po stronie sklepu.
Przygotowanie kampanii
Na podstawie danych historycznych oraz wywiadu z właścicielką sklepu ustaliliśmy zakres działań i wybraliśmy kategorie produktów do promocji. Całość kampanii AdWords wsparliśmy kampanią na FB.
Na potrzeby kampanii została stworzona cała niezbędna infrastruktura – konta reklamowe, piksele, katalog produktów itp. Został również uruchomiony rozszerzony moduł Google Analytics, który miał dostarczyć nam danych o działaniach klientów wewnątrz sklepu.
Case study Google Ads – efekty
Główny cel, czyli rentowność kampanii, udało się osiągnąć już po 2 miesiącach. Taki wynik został osiągnięty dzięki stopniowemu uruchamianiu kolejnych grup produktowych, aktywnym zarządzaniem stawkami oraz licznym wykluczeniom zarówno słów kluczowych jak i mało rentownych produktów.
Po 2 miesiącach współczynnik konwersji wzrósł o 30% rok do roku co pozwoliło na uzyskanie progu rentowności. O 14% spadł koszt CPC co dodatkowo poprawiło wynik. Spadek przychodu wynika ze zmniejszenia budżetu w wskazanym wyżej okresie.
Podsumowanie
Krótkoterminowy cel kampanii został osiągnięty. Kombinacja z kampanią na FB również przełożyła się na lepszy wynik dzięki zarówno domykaniu transakcji jak i pozyskiwaniu nowych użytkowników sklepu.
Wyniku nie udałoby się osiągnąć w tak krótkim czasie gdyby nie ścisła współpraca z klientem i skorzystanie z wiedzy branżowej. Właściwy dobór produktów + kilka niewielkich zmian na stronie znacznie ułatwiło klientom dokonanie zakupów i w konsekwencji dostarczyło zysk.
E-commerce manager | specjalista SEO/SEM | FB ADS | doradca marketingowy z ponad 10-letnim stażem w digital marketingu, fan analityki i rozwiązań technologicznych