Kolejny tydzień pandemii za nami. Nie wiem jak Wy, ale mam wrażenie, że sytuacja się nieco uspokaja. Zagrożenie, którego wszyscy się obawiamy spowszedniało. Rezyliencja jest niezwykle silnym procesem, który pozwala nam przetrwać nawet tak trudne kryzysy jak obecnie.

Widać to chociażby po wzroście zainteresowania turystyką. Czy poziom jest taki jak w latach ubiegłych? Absolutnie nie. Czy Polacy stracili nadzieję, na wyjazd wakacyjny? Nadzieja chyba powraca.

W tym tygodniu pojawiło się kilka bardzo istotnych informacji marketingowych oraz nieco ciekawostek, zapraszam na moje podsumowanie.

  • Google https://dzikimarketing.pl/nowosci-marketingowe/
    • Moim zdaniem najważniejszą informacją ubiegłego tygodnia jest ogłoszenie o zmianie w programie Google Zakupy. Do końca roku wszyscy sprzedawcy będą mogli korzystać z tej platformy za darmo. Nie oznacza to jednak darmowych reklam PLA.
  • Google https://support.google.com/google-ads/
    • Kolejny temat też należy do Google. Tym razem chodzi o reklamy w wyszukiwarce. Google wymusi weryfikację wszystkich firm, które korzystają z jego reklam. Na podobieństwo reklam na Facebooku użytkownik będzie mógł dowiedzieć się kto się reklamuje danym hasłem a także wyłączyć reklamy danej firmy.
Obowiązkowa weryfikacja reklamodawców w Google
źródło: blog.google
  • digitalmarketer https://www.digitalmarketer.com/
    • Scott Balster pokusił się o zebranie 49 różnych patentów dla restauratorów na czas pandemii. Warto zerknąć i się zainspirować.
  • Marketing przy kawie https://marketingprzykawie.pl/
    • Post-production advertising to nowy trend w reklamie telewizyjnej, który umożliwia wykupienie przestrzeni np. w teledysku i „wstrzykiwanie” tam treści w czasie rzeczywistym. Przykładowo, na ulicy może się zmieniać samochód w zależności od tego, kto ogląda reklamę, lub kto ją wykupił. Świetnie pokazuje to poniższy filmik. Czyżby reklamy w TV dało się wreszcie skutecznie targetować?
Przykład reklamy Post-production advertising
  • Senuto https://www.senuto.com/pl/blog/ctr-seo/
    • Senuto przygotowało bardzo bogatą analizę współczynnika CTR w wynikach organicznych Google, zarówno dla wersji desktop jak i dla mobile. Dodatkowo dane rozbili na frazy brandingowe jak i „zwykłe”. Polecam lekturę każdemu, kto jest zainteresowany SEO.
Wykres współczynnika CTR w zależności od zajmowanej pozycji w Google
Źródło: senuto.com
  • Google https://www.blog.google
    • Dzisiaj zacząłem od Google i na Google skończę. Na blogu znajdziecie krótki poradnik o tym jak wyszukiwać w Sklepie Google aplikacje, które są przyjazne dla dzieci i zatwierdzone przez nauczycieli. W sytuacji, kiedy dzieci więcej czasu spędzają w domu dodatkowa rozrywka na pewno im nie zaszkodzi, zwłaszcza jeżeli ma wymiar edukacyjny.

To koniec mojego podsumowanie zeszłego tygodnia, jeżeli zainteresował Was jeszcze jakiś news, interesujący raport lub poradnik dajcie znać w komentarzu!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.